FANDOM

Великий хрест.jpg

Великий Хрест Залізного Хреста (нім. Großkreuz des Eisernen Kreuzes) - німецький орден, вища ступінь Залізного Хреста.

Опис Редагувати

Історія Редагувати

Великий Хрест Залізного Хреста був заснований прусським королем Фрідріхом-Вільгельмом IV як найвища ступінь Залізного хреста.

Адольф Гітлер своїм указом від 1 вересня 1939 року відновив Великий Хрест як найвищу ступінь Залізного хреста, тобто спочатку закладалось, що Великий Хрест є вкрай рідкісною і винятковою нагородою, яку б отримували найвидатніші полководці, дії яких зіграли вирішальну роль у перемозі в військовій кампанії.

Хоча Великий Хрест буз задуманий як не масова, але, все-таки, не одинична нагорода, він став, по суті, унікальною нагородою однієї людини - Германа Герінга. Після перемоги над Францією Гітлер високо оцінив дії люфтваффе і під час масової роздачі нових чинів воєначальникам, що відзначились у Французькій кампанії, нагородив 19 липня 1940 року Великим Хрестом Залізного Хреста головнокомандуваяа люфтваффе - райхсмаршала Германа Герінга. Більше завсі роки Другої світової війни Великий Хрест не отримав ніхто - і навіть не відомі випадки, щоб Гітлер планував нагородити нею ще когось.

За підрахунками дослідників, Герінг замовив 12 копій Великого Хреста, при чому в однієї з них рамки були виготовлені не з золота, а з платини. З цим хрестом Герінг здався в полон американцям, і нагорода, звичайно, була негайно вкрадена американськими військовими. Оригінал ж Великого Хреста - той, який Гітлер вручив Герінгу 19 липня 1940 року - зберігався в берлінській резиденції Герінга, де й зник після того, як британська авіація перетворила будівлю на руїни.

Опис Редагувати

Ззовні Великий Хрест мав таку ж саму форму, що й Лицарський Хрест Залізного Хреста, однак він був значно більшим: його діаметр становив 63 мм. Хрест носили на шиї на стрічці орденських кольорів (чорний, білий та червоний), її ширина становила 57 мм. іншою відмінністю від Лицарського Хреста було те, що рамки вихотовлялись не з срібла, а з золота.

Нагороду вручали в червоному шкіряному футлярі з тисненими на кришці золотими орлом і свастикою.

Галерея Редагувати

Випадкова вікі